På BVC idag så gick allt bra som vanligt. Hade inte väntat mig något annat.
Ellie växer och är nu 71 cm lång och väger 9800 g. Följer "sin" kurva perfekt.
Blev testad att se om hon gjorde de saker som förväntas av henne nu, och det gjorde hon ju. Skönt att slippa oroa sig för saker.
Det gör jag ju ändå med allt möjligt skit så det är lugnt med det..
Hon får ju förkylningar så fort det är tänder på g och så även denna omgång kom det en tand.
Och jag har ju trott att det varit en ögoninfektion hon har, sån som smittar sådär fasligt lätt. Men hon sa Att de sannolikt inte alls var det eftersom det kommer i samband med förkylning och att de små barnens ögon och näsa hänger ihop, de blir var o annat bös som samlas i dessa små kanaler som hänger ihop med snuvan.
Tyckte de var bra att de inte är en riktig ögoninfektion som sitter i vävnaden i ögat iaf.
Så nästa besök är inte förrän efter 1 årsdagen och då blir det del 3 i vaccinationsprogrammet.
 
Vi pratade en del om nattamning och jag ville gärna ha tips på hur man avvecklar detta. Fick bra tips och råd.
Men sen är det ju vad man vill oxå.
Inget är ju rätt eller fel.
Men jag skulle bli nöjd om Ellie slutade äta på natten för dels så behöver hon det inte näringsmässigt och så kanske min sömn blir bättre. Men då måste hon ju oxå sluta sova i vår säng, vilket är lite tråkigt för det är väldigt mysigt.
Men de är elakt att ha henne där om hon inte får snutta eller äta som hon alltid gör lite.
 
Sen är det ju en positiv grej till med att så smått sluta amma. Kanske jag kan bli av med det där extra kilona som vägrar släppa taget om mig. Många säger ju att dom har lika svårt med det dom oxå. Att det sen bara släpper när man slutar med amning.
Antingen är det så, även i mitt fall.
Eller så är det inte så.
Alls.
Bluff och båg. Iofs märkligt skulle jag tycka.
Eller så är det ännu en ursäkt för att man inte går ner i vikt.
Strunt samma, hoppas ju på det ändå.
Så det är väl bara att sätta igång. Små små steg så blir det nog alldeles jättebra.
Tänkte börja redan ikväll faktiskt. Och det passar ju super bra när Marcus jobbar natt.... Suck.
Blir jag ensam om det och med mitt tålamod så blir det alldeles säkert kaos.
 
Ska försöka få in lite lite träning oxå, någonstanns.. har idag inte hunnit med detta då vi direkt efter BVC åkte till vara för att handla inför kalas och tjej/kill kväll i helgen.
Amanda har ju blivit 12 år och inte ett dugg förändrad....de är ju som med en annan. Känner sig ju inte annorlunda liksom även om man tycks tro att de ska kännas i kroppen på något märkligt vis.
Hon sa faktiskt det när hon kom hem från pappa att det kändes inget annorlunda. Hon hade nog förväntat sig något annat som inte blev. Och jag vet hur det känns och hur besviken man blir. Därför ska man försöka, hur svårt det än är, att i te fundera ut hur det kan bli innan, för som bekant... Oftast blir inget som man tänkt sig. Livet och dagarna blir  sällan som man tänkt. DET blir sämre ibland, bättre ibland och någon gång däremellan kan de bli lite av hur man tänkt. Man ska nog bara ta det som det kommer. Jag är av någon anledning mycket duktig på att råda och veta och allt sånt, men när jag själv sitter i båten då har jag glömt hur fasen man rodde nu igen! underbart. Fniss fniss..
 
Puss och kram
Anna ♡
 
 
 
#1 - - Ida Nilsson:

Jag skulle så gärna sova några timmar längre på natten, men vad gör man? :(

Svar: Ja det har jag i te något bra svar på.😄
Anna ♡