De blir lite glest mellan inläggen men vad gör väl det. 
Va svårt de va o hitta en bra leverpastej. 
köpte sist Arbogas skivar,  men till min förskräckelse,efter att min syster påminnt mig, såg jag att den innehåller både vetemjöl och socker.
varför då? Fattar inte det. Kan bli så jävla arg, varför? Ger mig fan på att i gen skulle märka om dom tog bort dessa 2 saker i.
Den är ju bra på så vis att man kan skära en bit o ge tillellie. 
Så Ja fick kolla varenda sort i affären sist och Hittade denna som va bäst, mest lever och de sena sockret kommer inte först av ingredienserna iaf.
o inget vetemjöl.
minst kolhydrater på 100 g oxå 
 
Funderar på detta med mat på dagis oxå. Suck..
att man ens ska behöva tänka på det. Att säga till att man önskar BRA mat till sitt barn. Visst de är säkert bra mat oxå, men långt ifrån så bra som de skulle kunna natt vara. I den bästa av världar så skulle Ellie slippa massa gluten, såsom bröd, mjöl, pasta och framförallt socker. Hemlagad mat utan socker i. Frukt, okej i måttliga mängder.  Inga kex, rån Eller sånt skräp. Och när dom ska ha mys eller fika eller va fasen de nu är så skulle man försöka komma ifrån de klassiska, och bevisligen skitdåliga, bullesaftkakaläskochglass måste man ha! 
Hitta på nåt med dom istället, lek gör en koja va fan som helst men ge inte mittbarn  sånt. TACK.
 
MEN  jag tror I te Så Mycket på detta, ska göra mitt yttersta för att hon inte ska bli som jag. Stackars barn. Sockerberoende och galen.
Jag och ingen annan ska bestämma, Marcus oxå men han är lite för mesig nr det gäller Ellie, hans allt han skulle ju gå genom eld för henne, men vi ska bestämma när hon ska fåsmaka på såna saker. Helst aldrig. 
Och jag är allvarlig alltså. I gen annan ska göra det och i gen annan ska ge henne något sött eller liknande som glass utan att fråga mig. 
 
De är något som ja aldig kommer tumma på, se bara på oss själva. Hur många har inte en märklig jobbig sits till sin egen vikt t ex. Jag är en av dom men Jag Försöker iaf så gott ja kan. 
 
Nu ska jag städa bort lite leksaker och sen ska jag pussa på Ellie och sen ska hon sova och jag ska träna.
 
Puss och kram
Anna ♡