För mig är en bra och nyttig och god frukost nästan de viktigaste på dagen.  De är förutsättningen för att dagen fortsatt ska bli bra.
Gjorde en smoothie Imorse på hallon, jordgubbar, turkisk yoghurt, cremefraich fraiche och kokosdryck. Hittade en som jag tror funkar alldeles utmärkt att använda. 
Ägg med majonnäs och kaffe på det. 
Mätt och belåten. 
Värre är det med Ellie. Hon mår inget vidare. Febern igår kväll kröp upp lite men de är ingen fara tror jag. Det är bara de att jag är ganska ovan vid sjuka  barn. Feber är inte farligt men man blir lite hjölplös ändå i Dessa situationer. 
Nu på morgonen är febern tillbaka. Halsen känns nog inte bra heller, hostar otrevligt och är väldigt, dig hes. Men lite vila, sömn och en promenad nerbäddad i vagnen med friskluft är det bästa! 
Igår var vi ju på jonslundsbadet med amandas klass, fikade och pratade lite, vi åkte snart igen.  
Idag har Amanda friluftsbad hela dagen och sen hoppas ja hon kommer hem. De är Inte alltid hon gör det, kompisar lockar mycket. Usch tänker på den stackars flickan som är borta i lidköpingsområdet,. Fruktansvärt. Känner ju för att låsa i  barnen. Så dom inte kommer bort menar jag. Amanda är så social oxå och modig men vi har pratat noga om allt sånt, men de tål att upprepas nu. 
Kan inte annat äntänka på vad som hände med lilla England för några år sedan. Usch. Hoppas hon kommer hem säkert iaf.
 
Annars idag ska jag titta på födelsedags present till Ellie från Amanda. Och sen ska jag försöka få igång klipparen. Men nu ska vi ut.
i de alldeles för varma vädret. 
Isch. Men de kommer nog en skvätt snart.
pessimisten Allan. 😆
 
Puss & kram 
Anna ♡