Idag har jag testat nya, för mig, kvargen jordgubb/rabarber. Smaskens. Inte så intensiv smak som de kan bli. 
Inte massa kolhydrater i men heller inte så fet. Som med de andra smaksatta kvarger  så är det lite nyhetens behag för min del. Kul att testa men tröttnar efter ett tag.  Köper sällan smaksatt kvarg numer, gillar mer naturell cremefraiche. Ett minus med kvargen är att den inte är gjord på svensk mjölk.  Producerad i Belgien.
Men jättekul Att dom Vågar testa nytt och lyssnar på oss som handlar där tycker jag. 
Jag har en önskan till och det är Att dom tar in Falköpings mejeris produkter, typ de vanligaste. Det är närproducerat och jag känner till trakten. Känns bra att  köpa produkter därifrån, då vet man att de kommer från gårdar nära oss. Vill ju gärna värna om Att de finns kossor kvar under mina barns uppväxt och även när dom får barn sen.
Vi är nog flera som gärna ser dessa produkter i affären. Jag betalar hellre mer oxå.
försöker i möjligaste mån, sen  tänker jag inte alltid på det, men att köpa svenskt kött mm. Blir mer och mer medveten om ekologiskt och svenska råvaror.
jag är Inte jätte jätte bra på de ÄN men jag blir ju mer och mer i satt och intresserad. Tycker att de är bra att alla gör det dom kan när det gäller det.
Helst hade jag väl köpt kött från grannen om han haft,  ägg från mammas hönor om dom nu inte varit stendöda, BARA BARA svenskt såklart. Men de är inte alltid möjligt heller. 
Men även jag har en sketen falukorv från både ica och Scan i frysen. 
Jag tror att de är en bra bit på väg Att åtminstonne försöka och att Vara medveten  om det. 
 
Äter t ex mycket turkisk yoghurt, anta att den sorgligt nog inte är från svenska kossor den heller men jag har inte hittat något alternativ.
 
Ellie sover, Amanda är hos mormor och Marcus är på kontoret då passar ja på att sitta här en stund, ska titta på lotta på Liseberg och sen kikar ja nog på netflix en stund. 
 
Puss & kram 
Anna ♡