De är ibland väldigt svårt att skriva här för jag vet att personer som står mig nära läser. 
De gör att jag alltid måste tänka en extra gång på de ja skriver och hur jag skriver och framförallt vad jag skriver. Det är ju de som är de negativa med att blogga,  man tror man kan skriva vad man kännerprecis som i sin dagbok man hade... men riktigt så är de inte. 
Du vet aldrig vem som läser de du skriver här såvida du inte har låst bloggen. Men egentligen inte ens då är du "säker".
Det handlar om tillit. Till andra människor, och de kan man ju diskurera i den här sjuka världen vi lever i. Och med de senaste dagarnas händelser så undrar man ju vem man kan lita på.
De som hänt den här tjejen Lisa Holm är fruktansvärt. De tänker jag mycket på och att man gärna vill veta var ens barn befinner sig när de inte är med en själv. Tänk om något skulle hända, skulle ju vara fruktansvärt. Brukar vilja att Amanda hör av sig när hon cyklar och är med kompisar, tycker de är rätt naturligt att man undrar det, om man bryr sig.
Men det är för mycket begärt ibland. 
Igår fick jag höra just  det ordet, tillit. Saken är den att jag aldrig någonsin haft tillit till 
kommer aldrig få det Heller. 
Men jag väljer att inte bry mig om det,  obetydlig, värdelös, oengagerad, what goes around comes around, de är inte värt det. 
 
Måndag hela dagen idag. Ny vecka och de är sommarlov för Amanda. Hoppas på mycket kul saker att göra. Men de är lite upp till henne oxå, för jag stannar gärna hemma. Bekväm som jag är.
midsommarhelgen är stundande och den ska väl firas hos mamma o pappa antar jag. 
Undrar om jag ska be Marcus  göra en stomme till en liten midsommarstång som vi kan ha här och klä, eller rättare sagt JAG SKA GÖRA DEN, minns att vi förr gjorde de hos mamma och pappa. Den kläs nog fortfarande av någon,  men isåfall inte med hjälp av oss.
 
Men de är därför jag vill börja skapa  våra egna traditioner,  något mysigt som återkommer år från år. Vill inte vara beroende av andra,  men sen är de ju trevligt att man får vara med, de hoppas vi fortsätter.  
 
Det blir en bra dagoch en bra vecka, ska försöka komma iväg till gymmet nån kväll när Ellie somnat, vilken kväll de blir de vet jag inte. 
Nu ska vi starta upp våra dag med att koka kaffe och påbörja frukost. 
 
Trevlig dag och god morgon.
puss  & kram 
Anna ♡