Jag hoppas innerligt att det inte är en enda människa som dricker sprit, öl eller vin och som tagit någon form av drog och som sätter sig i bilen.
Jag hoppas att alla vuxna ser till att alla i bilen inkluderade de själva, har bälte på sig.
och jag hoppas att alla barn sitter rätt Och sitter fastspända i barnstolar avsedda för just dom.
 
Tyvärr så tror jag att det kommer brista i alla dessa önskningar.
Då undrar jag varför? Finns ingen ursäkt tycker jag.
Om man inte vet hur och varför bar  ska sitta fastspända och till vilka kilon eller ålder då kannan googla, eller gå inpå typ NTF tror jag.
 
Ibland tror jag att barnen får bestämma, dom vill i te sitta i stol eller något annat skäl, väldigt konstit isåfall kan jag tycka. Är de inte vuxna som bestämmer?
skulle aldrig låta mina barn bestämma om dom vill eller inte åka säkert. Då stannar jag hellre hemma.
Nä så länge som möjligt ska de vara med tanke på hur många idioter de är som kör både fulla och drogfulla.
 
Så tänk till lite, de som fortfarande kan och de som inte har förståndet kvar, kan vi ju hoppas att någon runt omkring dom har.
 
Glad och Trevlig midsommar önskar jag er alla
puss & kram
Anna ♡