Jag ÄR en mycket funderande människa, på gott och ont.
Inte alltid bra, men det är inte så lätt att bara ändra på sig heller.
 
Mycket tankar går ju givetvis kring mat och träning, som är en del av mitt liv.
Jag vill ju att mina barn ska växa upp med en sund livsstil och att man ska ha ett bra tänk kring mat redan från början och inte bli som jag är nu.
Man ska inte behöva fundera på hur och vad man äter hela tiden och det blir ju till slut något jobbigt och besvärligt.
tänker att får man rätt start så är det lättare liklsom.
 
Pratar man med andra så är det lätt att fundera över hur man själv GÖR och hur man själv VILL göra.
Det funderar jag ibland mycket på.
I en värld av drömmar så ser det ut så här ungfefär som att vi inte behöver massa socker och vi behöver inte fika för att vi inte vill, känner inget behov och när vi väl gör det så är det fest ochdet hanldar om så ytterst få gånger så det blir ingen grej av det.
 
Jag fuskar, ofta, vilket gör att jag inte så mycket märker på vikten i kg att jag går ner. Men det kanske inte är det jag heller vill egentligen?!
Jag behåller min kroppsform och vikt och försöker istället underhålla det som finns.
Att man rör på sig för då kan man äta och man kan "fuska".
Och när jag fuskar menar jag att det blir på tok för mycket och ofta nötter, och lite för ofta mörk choklad.
När vi äter skräpmat så blir det någon gång ibland pizza, men det är så få gånger och det är inte speciellt gott.
Ärer däremot gärna sallad och problemet dfär är att man får med bröd vilket ofta då ska smakas på, men det är lätt att säga utan bröd oxå...
Rulle unnar vi oss när vi tycker det går bra och det är oxå brödet som inte är bra där.
 
Jag fikar inte med kakor, köper inte godis, äter ytterst lite frukt,  och inget chips eller likanade och inte heller glass det gånger jag gör det blir det hemmagjord.
Så det är inte så farligt tycker jag.
 
& jag KAN om jag VILL. Är man  svag för socker så är man, men jag håller det ändå hyfsat i schack.
 
Jag vet vad jag gör fel, men å andra sidan spelar det mig inte så stor roll för jag tränar, men det är synd ändå känner jag för kan jag bara sluta med dessa "laster" så tror jag mer på bättre resultat.
 
Så jag tror jag ska lägga i 2an nu, och det tror jag inte är något problem, det känns lättare att hitta en bra rutin nu med träning och det som man kan behålla sedan när man jobbar heltid igen.
För jag tänker inte släppa detta, jobbar mig inte uppåt för att bara rasa hur många gånger som helst.
Det är lätt att jobba sig till en nivå och sen släppa och då rasa ner några pinnhål, det vbill inte jag.
Träning är en del av mitt liv och ska så förbli.
 
Jag kommer hitta sätt att få träna utan att det ska gå ut över så mycket annat. Det går. klart det gör.
Man får väl prioritera.
Men givetvis tänker jag en del på det, skriver det nu för det var en sak som vi pratade om idag jag och Bozze på vår promenad.
Härligt att komma ut och härligt att ses, och härligt att promenaderna är igång igen.
Det gör mig gott att få umgås med andra ibland.
Det blir så sällan.
 
Nu ser jag fram emot imorogn då vi ska vara hundvakt torsdag till söndag åt lilla Mimmi. Det ska bli jätteroligt.
 
Puss & kram
Anna♥