Vet inte om vi klarat oss från magsjukan..  
Just nu sitter vi och äter frukost. Igår hämtade jag Ellie från dagis för att hon hade kräkts. Hon sov ganska mycket igår och jag tycker det är jätte otäckt  när hon sover och hostar och speciellt om hon kräkts,  blir livrädd att hon ska sätta i halsen och kvävas.  De tycker jag är otäckt på natten oxå när ja vet hon är dålig.
Jag vabbade igår och vabbar idag. 
 
Hon har haft otäck hosta några dagar,  alltså sån där som gör att hon kräkts  slem.  Vet att dom säger på sjukvården att hosta hos barn håller i sig och kan ta lång tid på sig att försvinna så att ringa dom känns ju som slöser  tid.
Så vi har redan börjat nedräkningen med de 48 timmarna, de gjorde jag redan igår efter sista gången. 
Idag har vi ätit som vanligt och är precis som vanligt så jag håller alla tummar för att de blir lugnt.
Sen är alla så himla snabba med att direkt bestämma att så fort man kräks så är de magsjuka. Men de behöver ju inte vara det. Såklart håller man på 48 timmar ändå, men allt som har med kräkningar att göra behöver inte innebära magsjuka. Faktiskt. 
 
Igår var vi i Göteborg på Liseberg med jobbet. Det var trevligt. Behövdes göra lite kul.
Jag hoppas att övergången till det stora Rasta innebär förändringar,  till det bättre när det gäller jobbet. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
 
Ikväll får vi se om de blir någon träning. De hoppas jag ju alltid på, men som sagt. Vi får se. 
Idag slutar oxå Amanda skolan och har nu ett skönt jullov framför sig. Mamma kommer hit senare och hämtar henne för hon ska sova där. Därför hoppas jag massor på att de inte blir några mer kräkningar för då kan vi åka till mamma imorgon utan att oroa oss.
 
 
 
 
 Puss & kram 
Anna ♡