Ja så är den förbi.  Lika fort som den kom försvann den, julen.  Fick ingen snö men de gjorde inget. Den kom Idag istället. 
 
Träning har de inte blivit mycket under julen, lite synd, lite Tråkigt men ja ska ta igen det. De är som det är, ingen mening att gnaga sig över det.
Då får man gråa hår och de vill ja inte i förtid.
Idag har jag jobbat med min kära Ika,  mycket prat om jobb blev det och framtid och planer,  funderingar och visioner.  
 
Tänkte på detta med jul och allt som hör den till i matväg. Lite snabbt kan jag ju säga att jag trodde vi stod inför en riktigt  tuff utmaning. Att vi inte vill att Ellie äter sötsaker.
Självklart så åt vi ytterst lite eller inget alls när Ellie var med. Just för att vi kan ju inte neka henne och sen äta själva. Det funkar inte. Och absolut inte säga att man inte FÅR. De är ju som att inbjuda till Att vilja smaka och undra. 
(De med att inte äta och att föregå med gott exempel de har vi sedan tagit igen på annat sätt) 😦😩😱😳😔😝
men alltså vi behövde aldrig ens bry oss om det för hon var inte intresserad. Inte för 5 öre. Hon satt nöjt och smaskade sin avokado, frukt bitar och grötpinne och sånt som ja hade ordnat till henne. 
Detta lilla barn. Hon förvånar mig. Gör mig stolt och jag fattar verkligen vad mat . Riktig  mat kan vara bra mot sötsug. Hon har inget som helst sug efter sånt mest för att hon aldrig smakat. 
Så himla skönt. Men jag vet mycket väl att de när som helst kan vända. 
Så länge jag kan och så länge de inte går till överdrift så tänker jag göra  allt för att fortsätta såhär.
 
Jag hinner inte skriva mer Idag men hör de en annan dag. 
 
Hoppas ni haft en bra jul och en kommande vecka. 
Puss och kram
Anna ♡