Ellie är en mycket trygg liten person. Hon är inte speciellt mammig eller pappig utan trivs lika bra hos båda. Vilket är väldigt skönt. Men såklart vill hon va extra mycket hos pappa på kvällen när han kommer hem, men de förstår jag efter en hel dag med morsan. 
 
När vi stod i affären och skulle betala gummistövlar så pratade vi med Amandas gamla fröken och då förvånade Ellie både mig och gamla fröken genom att sträcka ut armarna till henne. Så hon var i hennes famn en stund innan vi betalade. Inga problem.och henne har vi aldrig träffat förut. (Ellie alltså)
Och även idag på dagis så gick de lättare , ja de var inte på nåt sätt svårt igår men så kom ju pappa oxå och hälsade på och då gick dom omkring och sen va hon på väg upp i frökens knä. Så de kommer gå jättebra detta. 
Alla förutsättningar finns för att det ska bli jättebra detta. Det känns otroligt skönt. 
 Frågade även idag om hur det är när barnen fyller år. Det har varit något som jag funderat på lite. 
 
Barnen får någonting som t ex en krona i papp, välja en sång som alla sjunger och väljer en lek dom vill leka. Sedan sjunger dom och firar barnet den dagen.  Inget mer. 
Förut hade dom att man firade med glass eller liknande men de har dom gått ifrån och gissa om en stor sten föll från mitt bröst. Så skönt att höra. 
För jag förstår faktiskt inte varför man gör det!
Firar inte alla barn sin födelsedag hemma eller? 
Tycker de känns jättebra.
 
Har även fyllt i att Ellie ska äta glutenfri kost på dagis. Men ska oxå förtydliga att vi inte äter bröd, pasta, ris, potatis, socker och vitt mjöl hemma. Och inte gärna på dagis heller. 
Hoppas att vi fortsätter komma så här bra överens med personalen , för dom verkar himla bra. 
 
Ellie somnade gott efter gummistövelinköpet och sover nu ute i regnet. 
Sedan Blir det lunch och lek och kramar. 
Ska även måla klart hyllplanen till skåpet så kan ja ställa undan dom.
Sen ska jag gå igenom kläder, namna lite och se om något behöver inhandlas.  Skulle ju inte göra något om de saknas något så jag får anledning att kolla på next, så fina kläder.
 
Puss & kram 
Anna ♡