Så har vi bytt kylen, frysen, Ugnen och Micro.  Lite smått kaos har de varit,  tycker jag. Jobbigt med oordning.
Även o  de finns små saker att fixa så är de fortfarande på plats. Inget blir nog någonsin riktigt klart  i detta huset.. ende kanske menar att det ska vara så. Kanske är lite av charmen,  ja ja kan leva med det. 
Behöver jobba en del på mitt behov av att ha ordning och reda. Kan gå till överdrift ibland. 
 
Idag har va riten riktigt bra dag. Imorse skippade vi allt va träning heter och åkte tillVårgårda för att umgås med Molly och Bozze och Tobbe. Jättetrevligt och den pojken är otroligt söt, ja Molly oxå givetvis. & för att inte tala om min Bozze. Hon är en fin vän.  Bästa man kan ha.
Sen handlade vi. Och sedan hem och grejade. Med Amandas hjälp fick jag upp hyllorna i Ellies rum och flyttat om lite. Har äntligen börjat måla skåpet, det kommer bli så förbaskat bra. Ska måla en gång till imorgon sen är de klart. Målningen ja.
Sen hjälpte Amanda mig att torka av gamla kylen, gamla ugnen och gamla micron. De fungerar ju så vi tänkte se om de gick att sälja riktigt billigt.
Sen passade vi på att leka i sandlådan och då fick vi besök av Siri, Maja, Simon och Emelie. Riktigt kul. Tror fråga och hälsa på dom en dag, jag är dålig på sånt. Hälsa på.
Min lilla stumpa gick givetvis alldeles själv i för stora skor dessutom idag till Simon. 3 steg.
Hon gör det bara med Marcus, har gjort flera gåner,  inte med mig. Men att hon gått själv 1,2 steg, de har hon gjort mycket. Men sen tar de stopp.
 Men för min del gör det inget, de är ju lugnas nu.. de kommer ju ser jag ju så jag oroar mig inte det minsta. Ett tag tyckte jag givet vis de var jobbigt, alla gick, går utom Ellie. Men de är så typiskt mig. Man ska Inte jämföra. Och som jag ser så är hon på gång. Har släppt det nu och känner nästan att min lilla goding gärna får fortsätta vara liten.
Hon är  så himla duktig.  
 Äter med sked och gaffel, själv, jättebra. Dricker ur glas, håller själv ibland.  Är jätteduktig med klossar och att bygga ihop lego, lägga rätt kloss i rätt hål, pratar som hejsan, alltså på sitt eget språk. Gestikulerar. Är verkligen medveten om vad hon gör. Hon tittar på bilder av sig själv, andra barn, små barn och även på bilder på bebisar och säger bäbis. Hon är superduktig. Jag är verkligen stolt henne. Hon är lugn och fin och helt underbar. En liten miniAmanda helt enkelt. 
Så fantastiskt vad som händer de på 1 år. Från att inte ha klarat nåt som nyfödd till att se att de är en bebis påsen bild. Helt fantastiskt. 
 
Imorgon är det fredag igen, sista helgen innan inskolning på dagis... alltså snälla nån stanna tiden.
 
Men nu ska jag titta på Taken2. 
 
Puss & kram 
Anna ♡ 
 
 
 
   
#1 - - Emelie:

Ja! Kom och hälsa på! Vi älskar spontanbesök! Det är aldrig nån som kommer när man bor på vischan ju :)