Hej vad det går. Dagarna rusar förbi. Helgen har kommit och snart gått med för den delen.
De går rasande fort. 
Vi var hela Dagen igår hos mamma och pappa och  Marcus hade med sig sitt nya arbetsfordon. En 6 hjuling vilken var mycket uppskattad,  speciellt bland barnen.
 
Funderar mycket på vad hälsa är och betyder för mig. 
Hälsa för mig är att må bra. Att vara tillfreds med mig själv. Vara nöjd. Inte stressa. Njuta här och nu. Bara vara. Att känna ett välbefinnande.
Jag känner själv att ibland är det för mycket fokus på Vikt mat och träning.
Jag mår fantastiskt bra av att träna och hålla igång. Men inte om  de ska stressas fram, att Jag får dåligt samvete hela tiden för att jag tränar för lite, äter för mycket inte gör något... mm mm. 
De mår jag inte väl av. 
Jag vill ha en skön balansgång.  Jag vet nu att jag njuter det sista innan allvaret och verkligheten 
Verkligen sätter igång. Men de ser jag inte som ett problem, tvärtom ska de blir skönt att få in lite nya rutiner, och framförallt ska jag planera in träning i mitt liv på veckorna.
Jag ska helt enkelt lova mig själv att för tillfället vara lite med avslappnad till träningen.  Det kommer. Lusten att köra järnet kommer tillbaka. Det vet jag. De är väldigt blandat, och huvudsaken är nog  då att jag inte slutar helt, träning ska finnas i mitt liv mer eller mindre hela tiden. JAG tror nog att stundtals dalande motivation inte är ovanligt. 
Sen ska jag försöka tänka till när jag äter något som t ex glass... ja ja då får jag avstå nåt annat. 
De löser sig det gör det alltid.
 
Jag vill inte att mina barn ska "ärva" mitt dåliga förhållande till mat och socker. Skulle aldrig erbjuda något sött, glass, godis eller fika som tröst t ex om det hänt något. Aldrig någonsin.  
De är emot vad jag tycker är rätt.  Det sitter ändå rätt djupt i mig att såna saker tröstar, och de gör det, det handlar om de där belöningssystemetsom finns i hjärnan. Tänk om fler blev medvetna om hur våra hjärnor lurar oss hela tiden.  
Ibland tänker jag på om de blir för mycket liksom. Att de är för mycket fokus på mat och vad som är bra. 
Men jag tror inte det. Visst är det en sak med Amanda, men med Ellie.. Nä de tycker jag inte. Vi väljer verkligen bra mat, så bra vi just då kan göra. Funderar mycket  på mat och vad som är bra. Att välja bra mat, tänka till när man lagade och inte använda massa onödigt tillsatt socker och kolhydrater det tycker inte jag är någon överdrift.  Tycker däremot att jag gör mina barn en tjänst. Speciellt den lilla. De känns fantastiskt bra att inte göda de där otäcka beroendet som jag själv och andra har så svårt för. 
Sockersuget.
 
Imorgon är det första inskolningsdagen för Ellie. 😨😩😊
vad konstigt det känns. Har gått hemma och bara varit mamma i typ 1  1/2 år. 
Det blir lite nytt nu men de är mycket välkommet det oxå.
Jag är en sån människa att jag funderar alldeles för mycket och mår inte väl av att vara från jobb och civilisation för länge. Jag blir deppig helt enkelt.
Så lite längtar jag allt. 😄 
ska bli otroligt spännande att prata med dom på dagis imorgon. 
Jag tror de kommer gå galant för övrigt. Ellie är just farmor säger en mycket trygg liten tjej som gärna är hos andra människor, inte mammig och inte pappig utan trivs med alla. Och älskar barn.
 
Puss & kram 
Anna ♡