Det finns mycket bra trådar att följa på Facebook sidan, vi som gör egen barnmat.  Den är himla bra tycker jag. Får mycket tips, idéer och förslag. Men den kan ibland spåra ur den oxå, precis som alla trådar på FB.  
Nu följer jag en tråd om en mamma som funderar på enkel vardsgsmat som går fort att göra UTAN  att hamna i korv och makaronträsket. 
Jag förstår som sagt om man gör det. Det ska finnas tid till allt. Och allt ser ju så olika ut i olika familjer.  Olika förutsättningar. 
Men för mig är det otroligt viktigt för de hänger oxå ihop med mitt och min familjs välbefinnande, min träning osv. Så att få fungerande rutin för detta är viktigt. Kan väl Inte påstå att de funkar felfritt. Men jag jobbar på det.
Skulle dock aldrig tillåta oss hamna i makaron, pulvermos, pommesträsket. 
Aldrig någonsin.
Jag ska inte säga att man blir tvingad Att äta något men man ska smaka PÅ allt.  Vi har inga förbud, men vi behöver Inte äta viss sorts "mat" för ofta.  Men här äter vi lite de som serveras och om man inte gillar det så är de ingen som svälter om man säger så. Man dör Inte av att vara lite hungrig ibland heller. 
Sen är jag väldigt bra på att "snöa in på" viss mat ett tag. Men då får man lov att säga till.
Ibland vissa dagar tycker jag att jag bara står i köket och inget blir gjort fast jag gör något hela tiden ändå. Då tänker jag på hur ska det bli när jag börjar jobba?  Men jag tror att de gäller att få in en fungerande rutin,  prioritera vad som är viktigt. 
I mitt falltycker jag att min träning är viktig, då mår jag bra. Den ska prioriteras in samtidigt som bra mat ska lagas. Och det vet jag kommer bli så. De gäller bara att planera, planera.
 
"Allt går om man bara vill."
 
Nu är det snart sov dags här och sen är de lunch för att sedan åka och hämta hem Amanda.
Marcus har dessa 2 dagar gjort mig uppmärksam på hur enkelt det är att ha med oss Ellie.
Klart jag oxå tycker det,men jag är så bra på att stressa upp mig för situationer som KAN KOMMA ATT HÄNDA, alltså ofta såna som inte har hänt. Jättekonstigt jag vet.
men dessa 2 dagar har vi ju åkt omkring och gjort lite allt möjligt. Vi har ätit på restaurang,  åkt mycket bil, spenderat typ 2 timmar i en affär mm
hon är väldigt enkel och lätt att ha med. Amanda var oxå sån minns jag. 
Aldrig skrik, gnäll eller så. Sover när hon ska och var vaken hela vägen hem från Göteborg i torsdags. 
Som  sagt väldigt enkel lätt att ha med sig.
 
Nu ska vi strax ut på sovpromenaden, sen ska jag hem och träna, de kan behövas få in den rutinen igen. Har massa ursäkter igen, semester, ska göra de sen. Mm mm 
och sen ska de lagas lunch som ska ätas innan vi åker. 
 
Puss & kram 
Anna ♡ 
 
Ellie har tagit fram skorna nu så jag måste gå..