Ja nu har jag hört kalrt på boken " Gone girl" skulle va kul att se filmen oxå, den kommer nog inte alls va lik boken. Det undrar jag hur det skulle gå till.
Boken var himla bra iallafall, ska ladda ner en till bok av samma författare tänkte jag. Men nu lyssnar jag på "hypnotisören" av Keppler, mycket bra och med en mycket bra uppläsare, Peter Andersson.
 
"Det sötaste vi har" väntar jag på men den tycks dröja, tänker köpa boken bara för att jag har den första, så kan jag läsa den när jag vill sen, men jag vill ändå höra den oxå.
 
Mätte mig idag igen, vet inte om det är ren inbillning men det minskar sakta i centimetrar runt om på kroppen.. Som sagt vet inte om det är inbillning, det tror jag inte men det känns lite för bra för att vara sant.
Äter ju en lågkolhydratkost och det gör nog bra för mig, även om jag inte alls är lika sötsugen och sugen överhuvudtaget längre så finns det ändå där, Fuskar gör jag inte men jag äter lite fruktpure på yoghurt ibland och sådär. Så det klart att det söta suget lite finns kvar.
Men jag kan handskas med det på ett helt annat sätt nu, det känns skönt.
 
Man kan läsa mycket om detta i nästan all media nuförtiden, men det tycker jag är bra för det är så intressant, man kan lära sig en hel del. Vi blir bara större och större och det är inte bra, inte för någon.
Jag menar inte att alla ska äta LCHF eller så, man väljer själv, men jag tycker att det är alldeles för mycket av det goda, för ofta. Även om man inte tycker det.
& när jag pratar med andra om sånt här och framförallt när jag pratar om det och att jag tycker det ska bli jättekul med Ellie för hon ska få växa upp utan massa fika och skit rent ut sagt som faktiskt bara skadar och då inte bara fysiskt utan även psykiskt, då får man banne mig stå emot ochstå upp för det man tycker!
 
Om man vill så kan man allt hitta alternativ, och jag tänker inte introducera massa sött till henne.
Spelar ingen roll vad andra säger för hopn behöver inte det. En ny liten människa som är helt oförstörd ska inte jag och dom i min närhet få förstöra med socker.
Om inte vi skapar detta suget hos henne inbillar jag mig och tror att hon bättre kan och vill stå emot sötsaker i framtiden.
 
Detta är en ständigt återkommande debatt och kan bli väldigt hetsig och jobbig, men ingen bestämmer över oss och vad vi vill.
 
Ha nu en riktigt bra dag alla :)
 
Puss & kram
Anna♥