Ja vaknade med lite konstig känsla i halsen vilket fick mig att genast fixa saltvatten att gurgla mig med. Gammal huskur som min pappa säger hjälper och det tror vi på. Så alltid när jag känner att halsen inte är som vanligt så gurglar jag mig  med detta.
Helst ska man svälja lite oxå så kommer det ner bra. :) 
Ingen förkylning än på mamman som tur är, taiträ taiträ.
Ellies förkylning är kvar men märks inte av på dagarna utan endast på kvällen när hon ska lägga sig. Snörvlar ordentligt. Och hostar. Blir så nervös för allt, rs  virus och massa Skit.  Imorse  var hon snuvig även på morgonen.. Inte bra.  Lilla hjärtat.
Vi vill ju åka Amanda och med Linda och Anton till Alingsås imorgon. Känns skönt att vara klar med julklapparna men att  bara  mysa av stämningen innan jul.. nu är det inte många dagar kvar. Åh va jag längtar nu, julen är utan tvekan den bästa helgen på hela året. Det är så stämningsfullt, minnen,  känslor och hjärtligt. Granen ligger faktsikt och väntar på altanen,  ska ta in den och vattna lite så ska vi klä den sen när Amanda kommer hem. Hon hade allt räknat ut det min goa tjej och stannande hos mormor igår. 
 
  Har jag fixat apelsin, cvitamin  måste va skitbra. 
 
 
Vi har nyss varit  ute på promenad och jag paltade  på mig ordentligt idag då det är kyligt, nya skorna och allt. Studsar fram så bra gick det . :)
Vill gymma  men ryggen är lite värre idag,  känns oxå nu när jag är ute och går, liksom strålar ut över ländryggen, så jag får lugna mig till sen åtminstone.  
Känns som ja ska gå av på mitten när jag ska böja mig ner eller fram. Måste hela tiden ta stöd och det hjälper inte att jag spänner magen.
 
Slår in lite paket istället. Och så ska jag sukta efter jul godiset som står i kyl och frys, men icke ska jag ta något förrän Amanda kommer hem. Då ska vi få lov att ta 2 bitar. Bra att ha lite regler. Sysselsätter mig med massa annat så tänker jag inte på det.  
 
Ska plugga in lurar i öronen så går det nog som en dans med paketinslagningen. Nu lyssnar jag på Lars Kepler eldvittnet  och den är oxå jättebra. Tycker jag.  Marcus va inte alls imponerad sa han, men vi har olika smak oxå, jag gillar spänning och mord och sånt. Men den är oxå otäck som stalker var. 
 
Puss & kram
Anna♡