God morgon. :)
 Har ett litet barn som vrider och vänder sig som en ål i sängen på nätterna, känns som hon är klarvaken mest halva tiden,  det tror jag inte hon är men det känns så.
Igår.....som jag väntat och väntat....
Det första lilla risgrynet,  den första lilla tanssebissingen  är här!
 Syyyyylvass.  :)
Ska bokföra detta i Ellie bok. 2 månader  efter att Amanda fick sin första tand. Det fick hon 1 vecka innan hon fyllde 4 månader. Min fina tjej. 
 Lyssnar ni på musikhjälpen  ?
Tycker du  är himla sköna faktiskt. 
 
Hua va  trött jag är, men det är svårt att sova bra med en slingrande ål brevve  sig. Kanske vilar mig lite sen om jag hinner. Antagligen inte. Alla säger ju att man ska göra det, men jag bara undrar VEM HINNER och gör verkligen det? 
Har han nog aldrig gjort. Jo kanske typ 2 gånger.  Så himla mycket annat att göra när barnet sover.
 
Usch nä jag ska ner till Vårdcentralen och ta ett blodprov oxå sen, leva ett har inte riktigt ställt sig in på en bra nivå sen graviditeten. Usch jag kommer ihåg i början när vi fick reda på att jag var gravid och när vi tog prover och dom va kass, visade alldeles för låga värden. Blev ju livrädd för bebisens skull.. var på många extra kontroller för detta, men ingen kunde ju säga om bebisen hade låga värden, det skulle ju visa sig. 
Dosen höjdes från 125 till 200 efter ett tag och jag var mest rädd att det var för sent.. Tänk om det hände bebisen något för att vi inte hade koll på levande dosen. ? Det oroade mig en del. Nu visade det sig att det inte var någon fara, hon tog det hon behövde,ja tror kroppen såg till att ta allt till bebisen för att den skulle å bra. Ocn då mädde inte jag bra och det visade sig på proverna.
Så väljer jag att se det.
 
Kommer ihåg läkarbesöket  jag var på innan jag var gravid.  Hade ju såna problem med diskbråck i nacken, samtidigt som levande va lite kass,  vilket nu har kommit tillbaka,  en iallafall, det första han frågade mig var hur jag mådde? 
Okej tänkte jag , märklig doktor, men svarade att jag mådde så himla bra, helt fantastiskt  faktiskt. Och eftersom han då berättade att värdena var lite dåliga men eftersom jag sa att ja grädde så bra så ville dom avvakta med att justera dosen.man gick på hur jag mådde helt enkelt,  tycker jag var jättebra. Men vi hade koll på värdena oxå. Jag minns jag pratade med honom om detta med ivf och våra problem att bli gravida.
Han sa kör, bara kör om du mår bra! 
Så med vetskapen om att vi hade börjat vårt absolut sista försök så körde vi! Så in I vassen oxå! Vi körde så det bara rök!  Och se va Fantastiskt  bra det blev! 
Jag tror på att det var min inställning, hur jag mådde helt enkelt, som mycket gjorde att det lyckades. 
Jag tror oavsett vad läkare säger, för ingen vet eller kan säga absolut säkert men jag tror att hur man mår psykiskt har mycket stor betydelse i såna här saker...
 Fy sjutton va jag kommer  ifrån alla ämnen.... men det gör inget.  Tycker det är så mysigt att tänka på. Vill inte glömma av det. Det gör jag ju givetvis aldrig, men jag tycker om att prata om det.
 
Nä nu är kaffet klart och jag ska dricka lite innan jag går in och tittar på mina 2 sovande grisar i sängen.. Och väcker en annan liten gris so trynar. ..
Idag kommer min lillebror och hans familj och gratulerar  mig oxå så jag ska förbereda kakan till desserten i morgon, och göra dagens dessert och göra julsmörgåsar som jag ska bjuda på.
 
God morgon alla a där ute. Hoppas nu ni får en  bra dag. Det ska jag försöka ha. 
Puss & kram
Anna ♡