Ja idag är min Ellie 2 månader gammal.♥
 
Varit på bvc idag och gjort besiktning på lilla hjärtat.
5950 g och 56,5 cm lång.
Ren och skär lycka, glädje och kärlek.
 
Har hunnit med en kaffe med Bozze och Molly oxå, och köpt en lekbåge till babysittern.
Gjort mat och fixat med kaninen och marsvinet, som nu ikväll kommer få ett nytt hem. Lite ledsamt men dom kommer få kärlek och det är det viktigaste, Amanda kommer inte få nåpgot mer djur. Tyvärr.
Men kan man inte sköta de man har så blir det så.
 
Jag har inte hunnit träna vilket gör mig lite lessen, men jag kanske kan ta en sväng på min CT sen, det är alltid något ju!
Ska se om jag får ut i skogen o plocka lite svamp oxå innan tanterna från halmstad länsar skogen helt!
 
Idag kom mina 2 bäcker jag beställt, och nu ska jag ge mig själv totalt köpstopp en stund! Det handlas väldigt mycket emellanåt, gör väl inget så, men jag undrar om jag behöver allt.
Men idag var det alltså Olgas träningsböcker, så de ska vi kika i senare :)
 
Jag är så glad att jag förstått hur bra och härligt det är att träna, önskar bara att jag fattat tycke för det tidigare i livet. Ellie ska växa upp med träning och lek och rörelse, något jag inte var så bra på med Amanda, men det är ju så olika personer oxå, Amanda gillar det inte, men man kan ju lära sig oxå. & det är BRA att röra på sig.
 
Vet ni jag har oxå börjat med något som jag aldrig trodde jag skulle göra.
LCHF.
Jag tror det funkar hyfsat bra, vägde mig och mätte mig i torsdags och ska testa detta nu ett tag.
Det är väldigt gott.
Marcus är mycket strikt i sin kost och det passaar honom och då är det jättebra. Jsag försöker verkligen vara det oxå, men jag vill främst av allt bli av med sötsuget, och försöker inte äta kolhydrater. Vill inte gå upp ivikt.
Får se om Amanda hakar på, men vi har länge ätit väldigt bra mat och tänkt mycket på detta med vikt och så.
Men jag tror jag kan ha det såhär för det funkar bra. FAktiskt riktigt bra.
Det är lite roligt att handla när man går förbi alla sötsaker, bröd, söta yoghurtar mm och bara letar o köper sånt med hög fetthalt och bra , riktigt BRA mat.
 
Jo då detta blir så bra så.
 
Jag var igår för första gången på minst 4 månader på gymmet. Det var så härligt och jag kände mig så nöjd, glad och lycklig.
Rigkit adrenalinkick.
Men det är tragiskt att man tappar så mycket kondition och styrka som jag gjort, har minst 5-10 kg till att kunna lyfta det jag kunde när jag slutade.
Men det ska jag väl fixa!
Har ju börjat på med minst 15 minuter varje dag hemma och det går faktiskt riktigt bra, och det tror jag är fär att jag vet att jag får gå till gymmet 1 gång i veckan minst. Det har Marcus lovat mig.
Det är min motivation och lite av min morot. :)
 
Nä nu ska här grejas!
 
puss & kram
ANNA♥